De Weekkaart 2016-29: Interceptor (Deep Space D-6)
Geschreven door op 23 juli 2016 en gedeponeerd in de categorie De Weekkaart.

In de ruimte hoort niemand je als je aan ’t schreeuwen bent. En als je Deep Space D-6 aan het spelen bent, dan kan het nog wel eens gebeuren dat je je longen uit het lijf wilt schreeuwen.

Deep Space D-6 is een solospel waarin je een ruimteschip voor allerlei gevaren moet behoeden. Deze gevaren komen in de vorm van kaarten. Iedere ronde trek je er in ieder geval één en deze plaats je naast je schip bij het nummer wat op de kaart staat vermeld. Bij kaarten zoals hier zichtbaar is het de bedoeling ze uit de ruimte te knallen. Voor ieder raak schot zakken ze een nummertje en zodra ze de 1 zijn gepasseerd, is het gevaar geweken. Het gevaar is overigens niet altijd een schip dat je dwars probeert te zitten, maar daarover uiteraard later meer.

dsd6

Op de Interceptor staan vijf zijden van een normale zeszijdige dobbelsteen afgebeeld. Iedere ronde gooi je met zo’n dobbelsteen en zie je welk gevaar geactiveerd wordt. In dit geval zou de Interceptor 1 schade toedienen. Maar als het een 4 was geweest, dan hadden de drie zichtbare vijanden allen hun dingen kunnen doen. Gelukkig heb je nog wat bemanning over het schip rollen — in de vorm van dobbelstenen — om alle ellende te bestrijden.