De Weekkaart 2016-42: Nightmare (Onirim)

Twee weken geleden toonde ik een kaart uit Pandemic waar je meteen op kan lezen wat je moet doen als je ‘m tegenkomt. Als contrast toon ik er nu eentje zonder tekst.

onirimwkkrt

Dit is een droomkaart uit het kaartspel Onirim. In dit spel probeer je een achttal deuren te vinden. Waarschijnlijk deuren om uit de droomwereld te ontsnappen. Het is een beetje een bizar ogend spel, maar qua spelregels stelt het allemaal niet zo gek veel voor. In de basis moet je drie kaarten van dezelfde kleur op een rijtje leggen, met als voorwaarde dat het symbool op iedere kaart niet hetzelfde is al op de kaart ervoor. Daarna mag je een deurkaart uit het deck halen en wanneer alle deuren zijn gevonden win je. Je kunt in het deck ook een droomkaart (een nachtmerrie in dit geval) tegenkomen en deze moet je weg zien te werken. Maar hoe? Uiteraard ken je de regels van het spel als je ’t speelt, toch moet ik als ik ’t spel weer eens op tafel leg meestal even opzoeken hoe dat ook alweer in zijn werk gaat. Er zijn hierbij drie opties waarmee ik je niet ga lastig vallen.

Zou het echter niet veel makkelijker zijn als iets van iconografie op de kaart zou staan vermeld? De vraag is dan echter ook of dat wel bij dit spel zou passen. Het is maar goed dat ik geen spellen ontwerp.

giovanni

Bordspelliefhebber met een immer groeiende collectie. Koopt met enige regelmaat nieuwe spelletjes en wil daar graag wat over kwijt. Is tevens actief backer op Kickstarter.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *