In Ticket to Ride claim je spoorlijnen om steden aan elkaar te koppelen en hiermee punten te verdienen. Ik wilde bijna iets tikken om treintjes van A naar Z te laten snorren, maar dat doe je in dit spel niet. Niet geheel onaardig aan dit verder weinig hersenkrakende spel is dat er redelijk veel uitbreidingen te krijgen zijn en allen voegen ze iets toe wat het allemaal net wat anders maakt.

In één van de wat meer recentere uitbreidingen werd je ondermeer getrakteerd op aandelen. Dat was een weinig spannende toevoeging, maar het dwingt spelers wel om wat eerder te gaan bouwen om zo als eerste bepaalde aandelen aan je portefeuille toe te kunnen voegen. De andere kant van het bord in deze uitbreiding heeft echter meer te bieden. Je begint daar midden in Engeland en het enige wat je mag doen in eerste instantie is spoorlijnen met een lengte van twee ontsluiten. Om langere trajecten aan te kunnen leggen zul je eerst moeten investeren in technologieën. In deze editie van De Weekkaart zie je er twee in beeld en bombardeer ik Superheated Steam Boiler tot de kaart waar het zogenaamd om draait. Voor de prijs van 2 jokers kun je de kaart kopen en mag je spoorlijnen met een lengte van 4 tot 6 treintjes (onzinnig concept, ik weet het) aanleggen. Het is echter ook wel handig om Mechanical Stoker ook te hebben, want anders moet je de lijntjes met een lengte van 3 overslaan.

Deze kaarten voegen een aardig element toe aan Ticket to Ride, maar het is ergens wel jammer dat ze alleen maar nut hebben voor één specifieke kaart.